A PwC felmérése szerint mintegy 3,8%-al esett a 2020-as járványidőszak alatt a média- és szórakoztatóipar bevétele globálisan.
Senkit nem ért meglepetésként, hogy bizonyos szektorokat jobban értintett a járvány. A mozik például 71%-os, az élőzenés rendezvények pedig 74%-os kieséssel számolhattak jegyeladások tekintetében.
A jó hír az, hogy a becslések szerint a számok még idén elkezdenek helyrerázódni, 2025-ig egy összesített 3.5%-os emelkedésre lehet számítani. Az elemzők szerint a mozik és a zenés rendezvények 90%-os emelkedésre számíthatnak 2021 végéig, de 2023-2024 környékén érhetik csak el COVID előtti állapotukat.
Egy másik terület azonban (nem meglepően) jelentős növekedést könyvelhetett el 2020-ban: az over-the-top video, azaz a streaming szolgáltatók. Az előfizetős streaming platformok bevétele az otthonragadt családoknak köszönhetően 29.4%-al növekedett a tavalyi év folyamán. A PwC szerint ez 13.2%-ra fog mérsékelődni a 2020-2025-ös időszakban.
CJ Bangah, a PwC U.S. vezetője szerint a járvány egyik legérdekesebb tanulsága talán az volt, hogy az emberek milyen gyorsan változtattak médiafogyasztási szokásaikon. Bangah azt is kiemelte, hogy az elkövetkezendő évek legnagyobb növekedési gátja az lesz, hogy a fogyasztók napjai továbbra is 24 órából állnak. Véleménye szerint várhatóan növekedni fognak a szórakoztatás módját érintő különbségek a generációk között, ilyen például, hogy a Z generáció tagjai sokkal inkább töltik szabadidejüket videójátékokkal, mint TV vagy filmnézéssel.
Forrás: Variety